În luna decembrie nu este nimic mai mare decât pofta de cumpărături a oamenilor. Acest lucru este demonstrat de cifre concrete. Există criză, dar există şi o plăcere de a da şi a primi cadouri, care nu ţine cont de niciun indicator economic.
Vânzările de bunuri de larg consum din această lună au înregistrat, încă din week-end-ul trecut, o creştere semnificativă, ne-au declarat reprezentanţii câtorva companii. Încasările au fost determinate, în principal, de sărbătorirea zilei de Sfântul Nicolae, dar acesta este doar începutul. Cursa "cu obstacole" care se desfăşoară prin toate lanţurile de magazine este în plină des-făşurare şi urmează alte două repere importante, Crăciunul şi Revelionul.
* Flanco: "Vânzări cu circa 45% mai mari faţă de un weekend obişnuit"
Reţeaua de magazine "Flanco" a înregistrat, în weekend-ul 3-4 decembrie, vânzări de peste cinci milioane lei, cu circa 45% mai mult faţă de un weekend obişnuit din an, ne-a declarat Violeta Luca, Marketing Director Flanco. Domnia sa a adăugat: "În contextul în care week-endul a precedat venirea lui Moş Nicolae, cel mai bine vândute produse au fost cele potrivite spre a fi oferite cadou, precum aparatele foto, electrocasnicele mici, notebook-urile şi accesoriile conexe. Evoluţia pozitivă a vânzărilor a fost influenţată nu numai de sărbătoarea de Moş Nicolae, ci şi de campaniile desfăşurate în prezent în magazine, precum aceea de returnare a TVA-ului. De asemenea, în acest weekend am lansat seria de evenimente de Crăciun din magazine, ca-re includ demon-straţii live de produse, întâlniri cu Moş Crăciun etc".
În ceea ce priveşte bugetul clienţilor alocat pentru astfel de cumpărături, în situaţia actualei crizei economice, doamna Violeta Luca ne-a spus: "Se resimte încă un apetit redus de consum la nivelul achiziţiilor de produse electro-IT, determinat de prudenţă însă prin campanii inte