Aproape 30% dintre internauţii români fac cumpărături online, arată un studiu al comportamentului utilizatorilor de internet faţă de cumpărăturile online, realizat de GfK România.
Mai mult, aproape un sfert dintre cei care cumpără de pe internet devin fideli acestui obicei, făcând acest lucru cel puţin o dată pe lună.
Cel mai bine s-au adaptat acstui mod de a face cumpărături tinerii. Astfel, achiziţiile online sunt realizate mai des de persoanele cu vârste cuprinse între 18-24 ani (37%), iar adoptarea acestui comportament scade pe măsură ce vârsta creşte (ajunge la 31% pentru cei cu vârsta între 25-34 ani şi la 26% pentru intervalul 34-44 ani).
Şi, dacă vă imaginaţi că sunt mai mai mulţi bărbaţi decât femei care cumpără de pe net, vă înşelaţi: proporţia dintre femei şi bărbaţi este aproximativ egală.
Locuitorii din Bucureşti şi cei cu educaţie superioară au făcut într-o proporţie semnificativ mai mare cumpărături online (36%, respectiv 40%).
Ce cumpărăm de pe net
De pe internet, locuitorii din mediul urban comandă în special: produse electronice, electrocasnice şi telefoane (44%), îmbrăcăminte şi accesorii vestimentare (28%), dar şi produse de îngrijire personală (22%) sau cărţi, CD-uri şi DVD-uri (22%).
Cum plătim? Cea mai frecvent folosită modalitate de plată este în numerar cu plata ramburs, la primirea produsului (83%). Încep, însă, să fie populare şi plăţile online prin card bancar, acestea fiind pe locul al doilea ca metodă de plată utilizată în ultimul an de 28% dintre utilizatorii de internet din oraşe.
"În mod cert, cumpărăturile pe internet devin din ce in ce mai populare. Totuşi, rolul internetului pentru cumpărarea de produse merge dincolo de comanda online. De exemplu, foarte mulţi consumatori se informează de pe internet în legătură cu anumite cumpărături pe