Romanii prefera produsele naturale si eco in mare parte pentru ca se poarta acest termen. Putina lume stie ca produsele romanesti traditionale au fost eco inainte ca acest lucru sa devina un trend.
Singura problema este faptul ca ele nu au fost suficient de bine promovate, iar cele care s-au impus ca brand-uri sunt mai putine decat cele care agonizeaza sau incearca, prin campanii de marketing, sa reinvie memoria consumatorilor.
Acele targuri de produse romanesti, organizate din cand in cand, cu scopul de a promova producatorul roman, ii ofera acestuia putine sanse de a "iesi in lume". Practic, micii producatori nu isi pot permite introducerea produselor lor in magazinele mari.
Pe de-o parte, pentru ca nu sunt in stare sa asigure productia in cantitati industriale, iar, pe de alta, pentru ca nu sunt multi care reusesc sa indeplineasca toate conditiile puse de hypermarketuri.
Nici macar parlamentarii romani nu prea au tragere de inima pentru promovarea produselor romanesti. In septembrie, o initiativa legislativa ce obliga supermaketurile sa aloce spatiu de expunere produselor traditionale romanesti s-a lovit de un vot negativ in Senat.
In viziunea senatorilor, producatorii autohtoni sunt vinovati, pentru ca nu se organizeaza, nu patronii magazinelor, care impun conditii uneori prohibitive pentru micii producatori.
Drept urmare, daca nu te duci la targurile de produse romanesti ai marea "sansa" sa nu le gasesti nicaieri, pentru ca micul afacerist nu are o putere de promovare atat de mare incat sa egaleze reclamele la branduri mari, care iti iau ochii, de pe toate zidurile.
Pana in prezent, peste 1.700 de produse din industria alimentara au fost atestate ca produse traditionale la Ministerul Agriculturii. Unele produse rezista, in continuare, si chiar sunt lideri de piata, in timp ce alt