După o cădere de 70% a pieţei de tâmplărie termoizolantă, în ultimii patru ani, producătorii ar putea fi salvaţi de Programul naţional “Fereastra Termoizolantă”, care ar aduce încasări de 500 de milioane de euro, este de părere Valentin Petrescu, preşedintele Patronatului Producătorilor de Tâmplărie Termoizolantă (PPTT).
“Pentru a aduce pe linia de plutire un sector care a fost bătut de soartă trebuie adoptat acest program. Acest proiect este în discuţii de doi ani, toată lumea spune că este un program bun, dar nimeni nu i-a atitudine. Poate că anul viitor va fi aprobat, în condiţiile în care va fi un an electoral”,a mai spus Valentin Petrescu.
În ultimii patru ani, piaţa de tâmplărie termoizolantă a scăzut cu 70%, numărul companiilor şi a angajaţiilor din acest sector s-au redus cu 45%, iar cifra de afaceri din industrie s-a ajustat cu 65%. Dacă în 2008 volumul pieţei se ridica la un miliard de euro, anul acesta valoarea industriei va fi de doar 350 de milioane de euro.
Programul “Fereastra Termoizolantă” constă în trei paşi
• Proprietarul locuinţei înlocuieşte tâmplăria veche cu o tâmplărie termoizolantă, plătind pe baza documentelor legale valoarea negociată cu furnizorul dar nu mai mult de 475 lei pe metru pătrat inclusiv Taxa pe Valoare Adăugată
• Furnizorul garantează prin contract şi certificat de calitate sau de conformitate că tâmplăria are un coeficient maxim de transfer termic
• Proprietarul, după depunerea documentelor justificative, va primi în anul următor prin Direcţiile Generale ale Finanţelor Publice 50% din valoarea tâmplăriei cumpărate şi montate dar nu mai mult de 237 lei pe metru pătrat de tâmplărie.