Bulevardul pentru care au fost demolate mai multe imobile se vrea o alternativă la Calea Victoriei. Primul tronson a fost inaugurat ieri.
Primele maşini au traversat, ieri, la ora 13.00, prima porţiunea a noii artere, care se vrea concurentă pentru Calea Victoriei. Şoferii pot parcurge mai repede doar distanţa Calea Plevnei- Ştirbei Vodă, acesta fiind tronsonul finalizat.
"Segmentul face parte din străpungerea Buzeşti-Berzei-Uranus, un bulevard prevăzut cu linie de tramvai care, atunci când va fi gata, va avea aproape 11 kilometri şi va face legătura între nord şi sud, până la Gara Progresul. Bulevardul va fi o alternativă la Calea Victoriei şi ţin să subliniez că nu este un bulevard de viteză, dar ajută la fluidizarea traficului", a explicat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu.
Hala Matache rămâne, casele de la Piaţa Virgiliu, refăcute
Proiectul de construire a arterei prevedea iniţial demolarea mai multor case monument, printre care şi Hala Matache. Însă, după mai multe proteste organizate de societatea civilă şi întâlniri organizate la Ministerul Dezvoltării, s-a decis păstrarea amplasamanetului actual al pieţei.
"Am vrut să strămutăm hala, nu s-a vrut. Primăria Capitalei va reface imobilele amplasate imediat după Piaţa Virgiliu atunci când vor fi bani. Restul imobilelor au fost demolate cu acte în regulă", a precizat edilul-şef.
Datoare constructorilor cu 50 de milioane de lei
Potrivit şefului Direcţiei Infrastructură a municipalităţii, Mădălin Dumitru, anul acesta sau plătit constructorului 30 milioane de lei, dar acesta a executat lucrări de 80 milioane de lei. Prima etapă a început de la Piaţa Victoriei până la strada Occidentului. Linia de tramvai e aproape gata, iar strada este finalizată în proporţie de 85%.
BUCUREŞTI
Stradă nouă şi tunel pe sub Casa Poporului
În ceea ce priveşte a doua etapă, în zo