Un CEO care vrea să-şi păstreze funcţia şi să ajute compania să-şi maximizeze profitul trebuie să acorde o foarte mare atenţie modului în care subconştientul îi afectează creierul în procesul de luare a deciziilor, spune Sriny Pillay, profesor la Harvard Medical School, cercetător al creierului uman şi al proceselor care determină diferite reacţii cu aplicabilitate în domeniul afacerilor.
"Când un CEO spune:«Este o situaţie imposibilă. Nu pot face nimic.», atunci creierul nu se mai gândeşte la acest subiect. Când spune însă că «Este o situaţie dificilă. Trebuie să găsesc cea mai bună soluţie pentru a scoate compania pe profit în urma deciziei luate», atunci, în subconştient, creierul lucrează pentru găsirea acestor soluţii. Aceasta este direcţia în care trebuie să meargă educaţia managerilor", spune profesorul Pillay, prezent la Bucureşti pentru a susţine o prezentare pe tema leadershipului. El este de mai bine de zece ani şi coach pentru executivii de top, fiind şi CEO al companiei NeuroBusiness Group (SUA).
În opinia sa, cele mai mari provocări ale anului 2012 pentru un CEO sunt teama şi îngrijorarea privind strategia de creştere a companiei, incertitudinea situaţiei economice şi impactul pe care aceasta îl are asupra creierului în procesul de luare a deciziilor, dar şi oportunităţile de dezvoltare în contextul unor bugete reduse şi resurse mai puţine.
"Dacă în trecut executivii de top erau învăţaţi ce înseamnă risk managementul şi cum să gestioneze luarea deciziilor (decizii care uneori erau luate subconştient), acum ei trebuie învăţaţi cum să se concentreze şi cum să aplice o strategie corectă pentru companie, fără a fi influenţaţi de teama pe care o generează eventualele consecinţe ale deciziei. Noile metode de leadership transformaţional ajută la identificarea acestei părţi din creier care provoacă sentimentul de frică în luarea decizi