Lucrările la autostrada Arad-Timişoara sunt aproape finalizate, după trei ani de şantier. Autostrada Szeged-Mako, construită de unguri până la graniţa cu România, este deja circulabilă, fiind terminată într-un timp mult mai scurt.
Pe ultima sută de metri, constructorii de pe autostrada Arad-Timişoara trag tare pentru a deschide circulaţia la 15 decembrie. O comparaţie dintre autostrada Arad-Timişoara şi Szeged-Mako arată însă modul în care se fac lucrările la noi. Şantierul pe autostradă ar fi trebuit să se deschidă în ianuarie 2009. Acest lucru s-a întâmplat abia în iulie, dar şi atunci, constructorii s-au făcut mai mult că lucrează, invocându-se lucrările de arheologie care trebuie făcute. În ultimul an, kilometri de pe autostradă s-au construit în ritm de basm. Spre exemplu, în vara anului trecut, la doi ani de la începerea proiectului, stadiul lucrărilor era de 29 la sută. În doar un an, autostrada a ajuns la un stadiu de finalizare de 75 la sută, ca acum să fie finalizată în proporţie de peste 90 la sută.
CLICK PE POZE PENTRU GALERIE FOTO
Deloc de ignorat este şi costul construirii celor 32 de kilometri, valoarea proiectului fiind de 483 de milioane de lei (aproximativ 107.000.000 de euro), dintre care 267 de milioane de lei au fost plătite de CNADNR. Nu trebuie ignorat nici faptul că autostrada Arad-Timişoara s-a realizat în camp deschis, fără provocări inginereşti spectaculoase.
Ungurii ne dau lecţii
CLICK PE POZE PENTRU FOTOGALERIE
Cu o reţea de autostrăzi extrem de bine pusă la punct, ungurii ne-au dat o lecţie. În timp ce românii se gândeau cum să construiască autostrada care face legătura cu Europa, ungurii s-au apucat de treabă şi în doi ani au construit 31 de kilometric de autostradă între Szeged şi Mako, autostradă care a fost inaugurată cu o zi înainte de termen