Omul de afaceri Michael Schmidt, care deţine Automobile Bavaria, estimează că piaţa de automobile premium va creşte cu 10% faţă de acest an.
Preşedintele grupului Automobile Bavaria, Michael Schmidt, a declarat pentru Capital, că anul 2011 a fost un an excelent pentru camioane şi unul bun pentru autoturisme. "Pe segementul premium avem o creştere de 20% anul acesta în comparaţie cu anul trecut, iar pentru anul viitor sper ca piaţă să crească cu încă 10%. Noi terminăm anul acesta cu 1.400 de unităţi BMW vândute", a afirmat Schmidt.
"La camioane am dublat vânzările de anul trecut, însă pentru anul viitor este dificil de făcut o estimare având în vedere că producătorii din vest au încetinit motoarele. Da, este adevărat, în India şi China vânzările cresc, dar în ţările europene, mai puţin Germania, criza încă se face simţită", a adăugat Schmidt.
În ceea ce priveşte preţul de achiziţie, Schimdt a declarat că se observă o scădere a preţului. "Dacă în 2008 preţul mediu al unui automobil premium era de peste 55.000 de euro, acum, în ţara, acesta este de 42.000 de euro. În Germania, preţul mediu al unui automobil BMW este de 35.000 de euro, dar spre deosebire de România acolo se vând mult mai bine modelele Seria 1, Seria 3, X1 şi mai puţin X5, X6 şi Seria 7. Peste cinci ani, aceeaşi tendinţă va fi prezentă şi pe piaţa locală", crede Schmidt.
Cum se face că segmentul premium rezistă mai bine decât celelalte? "Segmentul de lux şi premium o să aibă creşteri foarte mari deoarece generaţia de azi nu se gândeşte să pună banii la ciorap, ci vrea să consume şi vrea să aibă acum. De aceea am deschis şi un showroom Rolls-Royce la Munchen pentru că eu cred că această generatie este mai dispusă spre consum decât oricare alta", afirmă Schmidt.
Întrebat dacă are de gând să deschidă un showroom Rolls-Royce şi în ţară, Schimdt a