In "noua economie" o mare parte din tranzactii se vor muta in mediul virtual, iar retelele sociale vor ajuta la o comunicare mai deschisa intre brandurile auto si clienti, potrivit companiei care se ocupa de activitatea de consultanta comerciala a constructorului roman de automobile Dacia, Renault Commercial Roumanie.
"«Noua economie» poate defini o alta etapa in practicile si relatiile economice, care trebuie sa se adapteze unor noi realitati si constrangeri sociale. In noua economie multe dintre tranzactii se muta in mediul virtual, ceea ce poate avea atat consecinte negative, cat si pozitive. Printre fatetele pozitive ale proliferarii internetului si ale asa-numitelor „media sociale” se numara o comunicare mai transparenta intre marci/producatori si clienti si accesul consumatorilor la informatii relevante, pe baza carora pot lua decizii in cunostinta de cauza", a precizat Liviu Bocsaru, directorul financiar al Renault Commercial Roumanie (RCR).
Managerul mai spune despre "«noua economie» ca nu mai este una a capitalismului salbatic, in care pentru societati primeaza strict profitul, ci una a companiilor «orientate social», care stiu sa realizeze profit in mod responsabil si care sunt constiente de implicatiile sociale ale activitatilor lor. Nu in ultimul rand, in noua economie este primordiala capacitatea de adaptare la schimbare".
In "noua economie", automobilele devin mai ecologice, iar constructorii auto impart platforme pentru a reduce costurile.
"«Noua economie» si-a pus deja amprenta asupra evolutiei pietei auto, care este in plina transformare. Daca ne referim la fabricatie, observam o tendinta generala a producatorilor de a colabora prin punerea in comun resurselor (platforme tehnologice), prin eficientizarea la maxim a proceselor si prin utilizarea unor componente comune sau similare. Modul in care este conceput automobilul c