Prima medie încasată de companiile de asigurări a scăzut, la fel şi vânzările de poliţe, în timp ce valoarea daunelor plătite creşte constant. CSA a introdus penalizări pentru companiile care nu îşi respectă angajamentele. De la anul, piaţa de profil va trebui să arate cu totul diferit.
Formula de business bazată pe costuri mici şi plăţi cu întârziere la poliţele auto nu mai poate fi aplicată fără a pune serios în pericol stabilitatea companiilor care o practică. Datele aferente primelor nouă luni din acest an arată clar că doar companiile solide, care vor reuşi să menţină un echilibru între costurile poliţelor, volumul vânzărilor şi daunele plătite, vor continua să existe fără probleme semnificative.
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor dă şi ea o mână de ajutor în sensul stabilizării pieţei prin adaptarea legislaţiei la normativele europene, mult mai dure decât condiţiile practicate până acum pe piaţa locală. Nici un asigurător nu îşi va mai putea permite să practice preţuri „de dumping" în condiţiile în care vânzările scad
oricum, iar valoarea daunelor creşte.
Întârzierile la plată nu vor mai putea fi o soluţie din moment ce fiecare zi de întârziere va fi penalizată cu 0,2% din valoarea despăgubirii cuvenite.
Paradox: prime mai mici, daune şi rezerve mai mari
„Prima de asigurare RCA medie anualizată pe total sistem, înregistrată în primele nouă luni ale acestui an, a fost de 472 lei, în scădere cu 24% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când valoarea primei medii a fost de 621 lei", arată datele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor(CSA). Lucru mai grav, această evoluţie nu a reuşit nici măcar să ducă la o revigorare a vânzărilor de poliţe, care au continuat, de asemenea, să scadă şi, în plus, dauna medie plătită a crescut în aceeaşi perioadă cu 8%, până la 5.183 de lei. Ca urmare, şi rezervele de daună constituite