Circa 30% din utilizatorii de Internet de la oraş au făcut shopping online, în 2011
Însă 8 din 10 clienţi ai retailerilor îşi plătesc cumpărăturile firmelor de curierat
România începe să devină o ţară care depinde tot mai mult de tehnologie. Românii au prins gustul cumpărăturilor pe Internet, de unde îşi cumpără de cele mai multe ori electronice, electrocasnice şi echipamente IT. Însă, deşi frecvenţa a crescut, unii cumpărând pe lună cel puţin un produs sau serviciu din online, încă nu au deprins obiceiul de a achita produsele prin mediul din care şi-au făcut cumpărăturile. Aşa se face că doar 2 dintre shopperii online din România aleg să plătească direct pe site-urile retailerilor de profil.
Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare GfK România, aproape 30% dintre utilizatorii de Internet din mediul urban au făcut cumpărături online în ultimul an, iar tinerii în vârstă de 18-24 de ani rămân printre cei mai importanţi cumpărători prin acest mijloc. Rezultatele studiului arată, pe de o parte, că 28% dintre utilizatorii de Internet din mediul urban au făcut cumpărături online în ultimul an, iar pe de altă parte că aproape un sfert dintre cei care cumpără de pe Internet fac asta cel puţin o dată pe lună.
Achiziţiile online sunt realizate mai des de către tineri, cu vârste cuprinse între 18-24 ani (37%), iar adoptarea acestui comportament scade pe măsură ce vârsta creşte (ajunge la 31% pentru cei cu vârsta între 25-34 ani şi la 26% pentru intervalul 34-44 ani). Proporţia dintre femei şi bărbaţi este aproximativ egală. Locuitorii din Bucureşti şi cei cu educaţie superioară au făcut într-o proporţie semnificativ mai mare cumpărături online (36%, respectiv 40%). Modalitatea de plată de departe cel mai des folosită este în numerar cu plata ramburs, la primirea produsului (83%). Încep să fie populare şi plăţile online prin card banc