Aproape 30% din utilizatorii de internet din mediul urban au făcut cumpărături online în ultimul an, iar tinerii în vârstă de 18-24 de ani rămân printre cei mai importanţi cumpărători prin acest mijloc, potrivit unui studiu al GfK România.
GfK România a investigat comportamentul utilizatorilor de internet faţă de cumpărăturile online, iar rezultatele arată pe de o parte că 28% din utilizatorii de internet din mediul urban au făcut cumpărături online în ultimul an, iar pe de altă parte că aproape un sfert din cei care cumpără de pe internet fac asta cel puţin o dată pe lună.
Achiziţiile online sunt realizate mai des de tineri cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani (37%), iar adoptarea acestui comportament scade pe măsură ce vârsta creşte (ajunge la 31% pentru cei cu vârsta între 25 şi 34 de ani şi la 26% pentru intervalul 34 şi 44 de ani).
Proporţia de femei şi bărbaţi este aproximativ egală. Locuitorii din Bucureşti şi cei cu educaţie superioară au făcut într-o proporţie semnificativ mai mare cumpărături online (36%, respectiv 40%).
Capcane online. Cum vă protejaţi datele de identificare ale cardurilor
De pe internet, locuitorii din mediul urban comandă în special produse electronice, electrocasnice, telefoane (44%), îmbrăcăminte şi accesorii vestimentare (28%), dar şi produse de îngrijire personală (22%) sau cărţi, CD-uri, DVD-uri (22%).
Modalitatea de plată de departe cel mai des folosită este în numerar cu plata ramburs, la primirea produsului (83%). Încep să fie populare şi plăţile online prin card bancar, acestea fiind pe locul al doilea ca metodă de plată utilizată în ultimele 12 luni. Studiul GfK a fost realizat pe un număr de 671 de persoane, este reprezentativ pentru utilizatorii de internet din mediul urban şi are un grad de eroare de +/- 3,7%.
Aproape 30% din utilizatorii de internet din mediul urban au făcut