Parlamentul European a adoptat în noiembrie revizuirea directivei europene privind instituirea spaţiului feroviar unic european. Directiva menţionează crearea unui Organism de Reglementare la nivel european care va monitoriza implementarea măsurilor cerute de Comisia Europeană pentru stimularea, de către Guvernele statelor membre, a competiţiei în sectorul feroviar.
Parlamentul European a adoptat în noiembrie revizuirea directivei europene privind instituirea spaţiului feroviar unic european. Directiva menţionează crearea unui Organism de Reglementare la nivel european care va monitoriza implementarea măsurilor cerute de Comisia Europeană pentru stimularea, de către Guvernele statelor membre, a competiţiei în sectorul feroviar.
Altfel spus, Guvernele vor trebui să elimine monopolul asupra infrastructurii feroviare şi a serviciilor de transport feroviar.
Următorul pas în direcţia aceasta îl reprezintă adoptarea poziţiei Parlamentului European cu privire la Sistemul European Integrat de Transport (TEN-T). Acesta înglobează totalitatea mijloacelor de transport, anume rutier, feroviar, maritim şi aerian. Poziţia Parlamentului va fi votată în plen pe 13 decembrie, ea conţinând recomandări pentru Comisia Europeană, care să fie introduse în pachetul legislativ aferent.
De asemenea, Comisia Europeană a transmis recent către Parlamentul European pachetul legislativ intitulat Connecting Europe, menit să asigure atât cadrul legal cât şi resursele bugetare pentru finanţarea dezvoltării infrastructurilor europene de transport, cele de energie şi cele digitale. Planul prevede o finanţare de apx. 50 de miliarde de euro în cadrul perspectivelor bugetare multi-anuale 2014-2020. O parte a acestor fonduri vor fi strânse prin emiterea project bondurilor.
Astfel, 31,7 miliarde vor merge către modernizarea infrastructurii de transport, 9,1 miliarde