Recent deschis în Suceava, supermarketul Lidl şi-a asumat deja câteva drepturi revoltătoare, tipice pentru unii dintre marii investitori străini care vin în România şi uită de bunul simţ, dornici să câştige teren cât mai rapid.
Multe, foarte multe pancarte cu numele magazinului împânzesc deja bulevardele principale, câteodată din zece în zece metri, indicând locul unde ar trebui să se îndrepte sucevenii care, chipurile, ar da peste lumea cumpărăturilor mult visate şi pe care nu au găsit-o încă în toate celelalte mall-uri şi hipermarketuri deschise în oraş. Şi pentru că stâlpii de fier par să nu fi fost de ajuns, pe strada Mărăşeşti, la câţiva paşi de Şcoala Generală Nr. 3, afaceriştii care se mândresc cu mijloacele lor moderne de a-şi face publicitate au montat o plăcuţă metalică, galbenă şi ţipătoare, pe care stă scris „LIDL" cu litere roşii şi albastre, şi pe trunchiul unui mesteacăn.
Printre toate panourile şi reclamele care se îmbulzesc pe fiecare metru pătrat în câmpul vizual al sucevenilor, cei de la Lidl au fost cu adevărat inovatori de această dată. Ei au găsit soluţia cea mai bună pentru a face drumul spre paradisul pe care îl propun cât mai bine pavat cu indicatoare de preţ, şi acolo unde nu au găsit stâlpul de rigoare au considerat că este la fel de potrivit să profite de mesteacănul crescut de câteva zeci de ani.
Drept urmare, au montat pancarta cu străşnicie de tulpina acestuia, la nivelul privirii clientului care, atât de recunoscător că încă o companie din lumea civilizată îi deschide calea către un comportament consumist responsabil, ar trebui să ignore că publicitatea agresivă sufocă, mai nou, şi copacii. Nesimţirea celor care au gândit această strategie nu-şi poate găsi nicio justificare şi este un indiciu clar pentru genul de atitudine fără scrupule pe care o au aceşti afacerişti când se gândesc să participe la izbăvirea economi