Grupul de firme Automobile Bavaria, controlat de omul de afaceri Michael Schmidt, a vândut în acest an 12 automobile Rolls-Royce, zece în Germania şi două unităţi în România, cele mai multe modelul Ghost.
"Anul acesta, în Germania vom livra zece automobile Rolls-Royce, iar pentru 2012 avem un target de 30 de unităţi pentru acestă ţară. În România am vândut două unităţi, un Phantom şi un Ghost. Mai avem comandă pentru un Ghost, dar îl vom livra cel mai probabil anul viitor", a declarat Schmidt.
Automobile Bavaria a deschis în luna septembrie un showroom Rolls-Royce în Munchen, prin firma Schmidt Premium Cars. În România, grupul a deschis anul trecut, în cadrul reprezentanţei BMW din Băneasa, primul service autorizat Rolls-Royce din ţară, fiind şi unicul de acest fel din regiune.
"În Germania suntem trei dealeri Rolls-Royce. În acestă ţară, producătorul britanic şi-a propus o cotă de piaţă de 10% din 2.700-3.000 de unităţi, cât reprezintă maşinile cu acest segment de preţ. Pentru numărul de maşini pe care îl livrăm în România, nu merită o investiţie într-un showroom, care trebuie să anumite standarde ale mărcii. Avem o înţelegere cu Rolls-Royce prin care asigurăm piaţa din România prin intermediul showroom-ului din Germania şi service-ul de aici", a explicat omul de afaceri.
El a spus că, în Germania, comparativ cu România, clienţii mărcii britanice preferă să nu îşi etaleze maşinile.
"În România, oamenii care se simt realizaţi vor să arate asta, fenomen care a făcut ca piaţa de automobile premium să crească, în timp ce vânzările totale scad", a afirmat Schmidt.
El a adăugat că românii preferă să cumpere maşinile premium prin leasing, deşi dispun de bani cash.
"Firmele de leasing au început să se ferească să finanţeze achiziţiile scumpe. În cazul în care clientul renunţă să