Banii reprezintă ratele restante pe care societatea din subordinea Consiliului Local trebuia să le achite în contul celor 50 de autobuze cumpărate în leasing în 2005. Primul termen al procesului va fi pe 26 ianuarie 2012.
Consiliul Local Iaşi prin primar cere în instanţă 9,8 milioane de lei de la Regia Autonomă de Transport Public (RATP), reprezentând ratele neplătite pentru autobuzele MAZ, 17.256 de lei majorări rate şi 257.538 de lei majorări comision fond de risc.
În plângerea depusă la Tribunalul Iaşi, Consiliul Local susţine că a garantat pentru cele 50 de autobuze cumpărate de RATP în 2005 în leasing. „Pârâta fiind lunar în imposibilitate de plată a solicitat autorităţii locale efectuarea plăţilor ratelor de leasing pentru cele 50 de autobuze urbane, rate ce sunt în sarcina achizitorului RATP Iaşi", se precizează în plângerea adresată instanţei. Reprezentanţii RATP susţin că momentan nu pot plăti datoria.
Citiţi şi:
Călătoria cu tramvaiul şi autobuzul, pericol public pentru ieşeni
Îndemnul eco de pe rablele ultrapoluante la Iaşi
„Cele 50 de autobuze MAZ au fost achiziţionate cu garanţia Consiliului Local. Când noi nu am avut posibilitatea de a plăti, a achitat Primăria. Suma invocată este cea cerută pe ratele la leasing achitate de Primărie. Noi acum nu avem cum să returnăm această sumă. Dacă aveam fonduri, plăteam noi ratele la timp", a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.
Cele 50 de autobuze MAZ au fost cumpărate de RATP în 2005, printr-un contract de leasing pe şapte ani. Până în martie 2011, regia şi Primăria au achitat rate în valoare de 5,82 milioane de euro, la care se adaugă dobânzi şi comisioane de 3,25 milioane de euro. Deşi autobuzele se defectează periodic, RATP mai are de plătit rate până în martie anul viitor.
Citiţi şi:
Iaşi: Şefii din Primărie strâng cureaua la Regia de Transpo