“Orice business cere rigurozitate si disciplina”, acesta este lucrul pe care s-a bazat Ion Codreanu, un tanar de 32 de ani, in momentul in care a investit in deschiderea unei ciocolaterii a celebrului brand belgian Leonidas. Si chiar daca nu avea experienta in domeniu, aceste lucruri l-au ajutat ca in mai putin de trei ani sa dezvolte o retea cu patru magazine.
Antreprenorul a inceput acest business in primavara lui 2009, inainte lucrand timp de aproximativ cinci ani in cadrul unei companii multinationale din industria tutunului si pentru circa doi ani in domeniul imobiliar.
In momentul in care a lansat cu 50.000 de euro magazinul Leonidas de pe strada Putul lui Zamfir (din Piata Dorobanti) nu avea experienta in domeniu, insa s-a bazat pe faptul ca “orice business cere rigurozitate si disciplina”, un lucru pe care l-a invatat cand a fost student la Scoala de Aplicatie pentru Ofiteri “Mihai Viteazul” a Jandarmeriei Romane.
Desi lansarea reprezentantei din zona Dorobanti venea la opt ani dupa ce a fost deschisa prima ciocolaterie Leonidas de pe piata locala, o jumatate de an mai tarziu Ion Codreanu era numit reprezentant oficial in Romania al Leonidas Belgia. Potrivit antreprenorului, dupa aceasta schimbare, alte trei magazine Leonidas care erau sub franciza celuilalt reprezentant al companiei in Romania au trecut sub tutela sa.
Practic, in prezent, antreprenorul detine propriul sau magazin in zona Dorobanti si francizele a inca trei unitati: doua in Bucuresti (in zona Pipera-Tunari si ASE) si una in Galati.
Vanzari de 7,5 tone de praline in 2011
In acest an, vanzarile de praline in cele patru magazine vor ajunge la aproximativ 7,5 tone, in crestere cu aproximativ o tona comparativ cu 2010.
“Tendinta clara este de crestere a consumului de ciocolata, observandu-se un numar tot mai mare de clienti fideli in cadrul retele