HP Brand Store din Plaza Mall din Bucuresti, primul de acest gen dinEuropa, a avut vanzari de 800.000 de dolari in 2011, dupa un an de ladeschidere.
Reprezentantii companiei spun vor deschide inca doua magazine de acest gen in Romania.
HP Brand Store a inregistrat in acest an 90.000 de vizitatori si 3.000 de clienti, potrivit reprezentantilor companiei.
Magazinul HP este operat de Altex, profitul revenind in totalitate retailerului. In acest an, marja de profit a fost de 2%, iar pentru anul viitor reprezentantii magazinului se asteapta la "cifre mult mai mari" la acest capitol.
Dupa succesul magazinului din Bucuresti, HP a mai deschis altele similare in Zagreb, Belgrad, Moscova, Madrid. Investitia in concept-store-ul din Bucuresti s-a ridicat la suma de 130.000 de euro anul trecut.
Oficialii HP intentioneaza sa schimbe in urmatoarele sase luni modelul de business al companiei, sa refaca balanta de pret intre hardware si consumabile. La ora actuala, cartusele, spre exemplu, costa mai mult decat imprimantele.
Oficialii HP Romania spun ca piata de IT din tara noastra este una aparte la nivelul regiunii.
"Romania este o taracu o piata de IT&C aparte in Sud-Estul Europei. Vorbim despre o piataaflata in plin proces de maturizare, cu un potential inca important decrestere, cu consumatori informati si o competitie sanatoasa intre furnizorii desolutii IT&C", a declarat Eric Lallier, manager in cadrul HP.
"Aceste premise sunt cele care au facut ca, in ciuda unuicontext macro-economic destul de dificil, piata locala de PC-uri sacreasca si in acest an, in conditiile in care alte tari din regiune seconfrunta cu o scadere a cererii", a adaugat acesta.
In 2011, HP a avut in al treilea semestru al anului o cotade piata de peste 18% pe segmentul calculatoarelor personale, cu 3,5%