„Adevărul“ a testat cel mai nou Audi Q3. Acesta este răspunsul producătorului de la Ingoltstadt în urma incursiunilor concurenţilor săi direcţi în categoria crossoverelor compacte premium.
Q3 este cel mai nou şi cel mai mic 4x4 din gama Audi, apărut ca răspuns la mişcările rivalilor pe acest segment de crossovere compacte. Audi propune în acest segment o maşină high-tech cu elemente esenţiale precum capota şi haionul portbagajului din aluminiu - care o face cu 50% mai uşoară decât cea convenţională din oţel.
Designul este uşor previzibil, aidoma tuturor modelelor Audi, cu linii trasate destul de frumos, contururi plăcute şi lumini de zi şi blocuri optice spate absolut încântătoare. Am avut la test o variantă de top, cu motor de 2 litri TDI de 174 CP, echipată cu sistem de tracţiune integrală şi transmisie S-tronic standard.
În ceea ce priveşte manevrabilitatea, Q3 este foarte rafinat. La viteze de autostradă, zgomotul cauzat de vânt este aproape imperceptibil, la fel şi sunetul motorului diesel.
Una dintre cele mai bune transmisii automate
Maşina de test era echipată cu transmisia automată S-tronic, una dintre cele mai bune transmisii automate din lume. Acest lucru se simte atunci când conduci această maşină. Are timpi de răspuns foarte buni, este agilă şi este plăcută la condus. Evident că la acest lucru îşi aduc un important aport padelele de schimbare a treptelor de pe volan. Direcţia este un pic prea promptă, iar după mişcarea iniţială, o simţi uşor lipsită de răspuns. Evident, aceste lucruri ţin de fineţuri. În viraje maşina stă pe drum foarte bine pentru segmentul din care face parte.
Parcarea, mult mai facilă
Pentru a ne da seama mai bine de comportamentul suspensiilor noului Q3 a trebuit să îl conducem pe drumuri accidentate. Aici crossoverul se comportă destul de bine, dar nu putem avea de la el pretenţiile pe care l