Au trecut vremurile cand sefii marilor corporatii trebuia sa stranga toti specialistii din companie la un loc pentru a putea organiza o conferinta? Necesitatea de a cheltui cat mai putin pe timp de criza, dar si dezvoltarea mijloacelor tehnice genereaza o noua forma de comunicare: intalnirile virtuale de business.
Video si teleconferintele au devenit din ce in ce mai acceptate si des folosite in corporatii. O treime dintre companiile intervievate intr-un sondaj al furnizorului de solutii si plati pentru turismul de afaceri AirPlus International au spus ca intalnirile virtuale s-au inmultit in organizatiile lor.
Corporatiile care si-au propus sa scada cheltuielile cucalatoriile de afaceri si-au mutat atentia pe alternative ca videoconferintele,webcasting-ul sau teleconferintele in recesiune.
Mai mult, intr-un sondaj al AirPlus efectuat in urma cu doi ani 81%din companii au spus ca in primele 6 luni din acel an au crescut numarul de teleconferinte, iar 71% ca au implementatconferintele web, in timp ce 38% utilizau chiar teleprezenta.
Totusi, in prezent, bugetele destinate deplasarilor de afaceri au inceput sa se revigoreze, 59% din companii spunand ca bugetul de calatorii de afaceri este mai mare sau la fel decat cel din perioada pre-recesiune. In acest context, scad ca importanta intalnirile virtuale?
Solutiilealternative de intalniri raman frecvente in multinationale. Doar 1% dinrespondenti spun ca intalnirile virtuale au scazut ca numar, in timp cecalatoriile de afaceri au crescut, in acest an.
32% afirma ca intalnirile virtuale au crescut ca numar, darca nu au inlocuit calatoriile de afaceri, in timp ce alte 32 de procente spunca in companiile lor a crescut numarul intalnirilor virtuale, dar nu simultancu turismul de business, ci in defavoarea calatoriilor.
O alta treime spun ca acestea