Constructorii care lucrează pe lotul întâi, în apropiere de Nădlac susţin că în zonă lucrările au început abia în urmă cu aproape două luni, iar tot ce au putut face în acest timp muncitorii a fost să decoperteze un kilometru din viitoarea autostradă şi să pună apoi alte patru straturi de pământ.
Constructorii au ridicat mormane de pământ, au decapat zona şi ridică probe pentru laborator. „Pământul s-a pus în straturi conform proiectului. La fiecare strat noi avem recepţie calitativă şi cantitativă împreună cu consultanţa, adică cu CNADNR. Pământul care se bagă aici îl avem dintr-o groapă de împrumut de lângă autostradă, se fac analize de laborator, avem caracteristicile lui, iar abia după avizul consultanţie putem pune pământul”, a declarat Aurelian Lăpuşteanu, şef şantier al firmei Romstrade, care a câştigat licitaţia pentru un tronson din autostradă. Potrivit unor surse de pe şantier, pământul actual folosit de constructori nu este bun pentru că nu se tasează şi nu se împrăştie, deşi s-a încercat acest lucru cu diferite utilaje, ba chiar şi cu un amestec de argilă.
Aşa că singura variantă pare a fi înlocuirea movilelor de pământ cu un alt tip de sol, care să reziste şi să susţină autostrada. „În caz contrar, întreaga lucrare riscă să fie compromisă”, au susţinut surse de pe şantierul autostrăzii Arad-Nădlac.
Gata la termen
În replică, atât reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, cât şi constructorii, aduc asigurări că tot ce se întâmplă pe şantierul autostrăzii nu aduce niciun motiv de îngrijorare şi că este vorba doar de nişte banale experimente. „ Pământul care se pune aici se poate vedea după culoare, nici nu seamănă cu ce scoatem pe margine acolo, se vede clar că e alt pământ. Pământul de umplutură pe care îl avem noi, e analizat, cu toate valorile acceptate de către consultanţă”, a explicat Au