Profilul bucureşteanului peste 23 de ani: va aprecia viaţa într-un oraş sănătos şi sigur, va fi conciliant şi va proteja monumentele. În plus, va circula cu vaporul şi cu trenul prin oraş.
Un aeroport nou, două porturi, parcări pentru a-ţi lăsa maşina la marginea Bucureştiului, astfel încât traficul să nu mai fie îngreunat în oraş, gări care să fie conectate la staţiile de metrou şi reconfigurarea unor străzi sunt doar câteva propuneri făcute de specialiştii în Conceptul Strategic Bucureşti 2035-Faza II.
Proiectul a fost finalizat pe 9 noiembrie de către Universitatea de Arhitectură şi Urbanism "Ion Mincu" C.C.P.E.C, în consorţiu cu IHS România EMI Invest. În mare parte, soluţiile găsite de specialişti sunt cele pe care mai toţi edilii Bucureştiului le-au prezentat din 1990 şi până în prezent.
Acces la Marea Neagră şi la Dunăre
Proiectul abandonat de aproape 20 de ani - port bucureştean - care să lege Capitala de Dunăre, este din nou trecut pe lista de investiţii vitală pentru oraş. Numai că, acum, specialiştii spun că ar fi nevoie de două, pe Argeş: unul după Glina şi unul în apropierea localităţii Bragadiru.
"Este foarte importantă sporirea conectivităţii şi accesibilitatea posibilă numai prin dezvoltarea reţelei de autostrăzi, prin construirea celor două porturi la Argeş, care să asigure contactul cu Dunărea", se specifică în documentul ale cărui concluzii vor fi prezentate, astăzi, de către edilul-şef al Capitalei, Sorin Oprescu.
Linia ferată a lui Videanu, din nou pe hartă
Un alt proiect care zace prin sertarele Municipalităţii şi care este amintit în Conceptul Strategic 2035, este construirea unei linii de cale ferată în jurul Capitalei, proiect pus în discuţie şi pe vremea când primar general al Capitalei era Adriean Videanu.
"Importanţa acordată mobilităţii durabile la n