Guvernul ia în calcul înfiinţarea unei societăţi care să preia în portofoliu bunurile imobiliare ale companiilor de stat din transporturi, operaţiune argumentată de către autorităţi prin încercarea de a creşte veniturile şi de a îmbunătăţi modul de gestionare a activelor din acest sector.
Posibilitatea înfiinţării unei astfel de societăţi este prevăzută în ultima scrisoare de intenţie convenită de Guvern cu Fondul Monetar Internaţional, în urma misiunii de evaluare din octombrie-noiembrie.
"Până la sfârşitul lunii martie 2012, vom dezvolta metode de îmbunătăţire a procedurilor de atragere a veniturilor şi de gestionare a bunurilor imobiliare ale diferitelor companii de stat din sectorul de transport, posibil prin înfiinţarea unei societăţi imobiliare speciale", se arată în documentul obţinut de Mediafax.
Societăţile feroviare, regiile de transport local şi alte companii de stat din transporturi au în portofoliu active imobiliare care, în lipsa unor date oficiale, pot fi estimate la câteva miliarde de euro. Pentru aceste bunuri, foşti miniştri de resort din diferite guverne, dar şi confederaţii sindicale s-au acuzat reciproc în ultimii ani de intenţii de înstrăinare în scopuri personale. Potrivit bilanţurilor de la Ministerul Finanţelor, cele mai mari trei companii din domeniul transporturilor cu acţionariat public, respectiv CFR Marfă, CFR Călători şi RATB, au active imobilizate de aproape 1,5 miliarde de euro. Aceste active nu sunt însă doar imobiliare, în timp ce valorile contabile pot prezenta diferenţe importante faţă de cele din piaţă.
Poate cele mai atractive proprietăţi imobiliare aflate în portofoliul firmelor de transport sunt cele ale Regiei Autonome de Transport Bucureşti care deţine printre altele o autobază în zona Floreasca, un depou de tramvaie în apropierea Pieţei Victoriei şi un altul pe Calea Dudeşti. Activele imobiliare a