Ministerul Transporturilor va finaliza în 2012 proiecte de infrastructură rutieră în valoare totală de 1,4 mld. euro, suma fiind suficientă pentru construcţia a 233 km de autostrăzi, dacă luăm în calcul un cost de 6 mil. euro/km.
Printre şoselele ce ar urma să fie finalizate în totalitate anul viitor se numără autostrăzile Cernavodă - Constanţa, Bucureşti - Ploieşti, Timişoara - Arad, centura Aradului sau centura Constanţei, valoarea totală a proiectelor de infrastructură rutieră ce vor fi gata anul viitor ridicându-se la 1,4 mld. euro, potrivit unei analize a ZF pe baza listei obiectivelor de investiţii demarate după 1 ianuarie 2009 şi cu termen de finalizare după 31 decembrie 2011, publicată pe site-ul propriu de Ministerul Transporturilor, condus de Anca Boagiu.
Cu alte cuvinte, anul viitor vor fi gata investiţii care costă cu 30% mai puţin decât cheltuielile pe care ministerul şi le-a planificat pentru şosele în proiectul de buget pe 2012, care se ridică la 1,8 mld. euro.
Aceste autostrăzi trebuia inaugurate încă de anul acesta, dar au fost amânate, fie din cauza rezilierilor de contracte, fie din alte motive care au condus la întârzieri la derularea efectivă a lucrărilor. Autostrada Timişoara-Arad şi centura la standard de autostradă a Aradului, cu o valoare cumulată de 245 de milioane de euro, apar ca fiind proiecte ce ar urma să fie gata în totalitate în 2012, deşi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) susţine că va deschide circulaţia pe Arad-Timişoara la mijlocul acestei luni chiar dacă nu va fi finalizată integral.
"Termenul din decembrie pentru deschiderea circulaţiei pe autostrada Arad-Timişoara rămâne în picioare. Stadiul de executare a lucrărilor se ridică în acest moment (30 noiembrie 2011) la 93,5%, iar deschiderea traficului va avea loc la jumătatea lunii decembrie. Cent