Potrivit scrisorii de intenţie convenită la ultimele negocieri în listă au fost introduse şi Electrica şi Porturile Constanţa
CFR Marfă a fost scoasă din listă şi introdusă într-un proces de privatizare cu un investitor strategic
Lista companiilor la care va fi numit un manager privat a fost modificată de către Guvern şi FMI, potrivit scrisorii de intenţie convenite la ultimele negocieri, fiind introduse şi Electrica şi Administraţia Porturilor Maritime Constanţa.
Potrivit documentului obţinut de Mediafax, Electrica a fost inclusă în grupul primelor companii care vor avea management privat, alături de Poşta Română, Tarom, Electrificare CFR, SN Lignitului Oltenia, Electrica Furnizare, Hidroelectrica, Romarm şi Oltchim.
În acelaşi timp, pe lista companiilor la care va fi numit un manager privat ulterior în cursul anului viitor a fost inclusă CN Administraţia Porturilor Maritime Constanţa. Pe această listă se mai află CFR, CFR Călători, Nuclearelectrica, Transgaz, Transelectrica şi Romgaz.
Săptămâna trecută, Guvernul a avizat cadrul legal care permite începând cu anul viitor angajarea de manageri privaţi în companii de stat, stabilind totodată ca nivelul remuneraţiei acestora să nu fie stabilit prin lege, ci prin negociere între acţionarii companiei respective şi persoana selectată pentru postul de manager.
CFR Marfă, vândută până în toamna lui 2012
Pe de altă parte, CFR Marfă a fost scoasă din lista companiilor cu management privat şi introdusă într-un proces de privatizare cu un investitor strategic, programat să fie încheiat până la sfârşitul lunii octombrie a anului viitor. În acest proces ar putea fi implicate BERD şi IFC, divizia de investiţii a Băncii Mondiale.
BERD şi IFC au fost cooptate de Guvern şi la privatizarea Băncii Comerciale Române, în 2004, când cele două instituţii au plătit 222 milioane