Mazda a efectuat un drive test la Poiana Brasov cu modelul Mazda3 facelift sedan si sport, iar una dintre masini a fost cel mai puternic compact al marcii, MPS 260 CP, care accelereaza pana la 100 km/h in 6,1 secunde.
Modelul Mazda3 a strans de la lansare peste 3 milioane de fani la nivel global.
Anul acesta, Mazda3 a primit un facelift care se remarca la exterior prin grila frontala in cinci puncte redesenata, noi faruri de ceata rotunde, bara fata si spate redesenate, o noua culoare pentru caroserie Autumn Bronze si jante de 17 inch.
La interior, faceliftul are ecranele de pe bord iluminate in alb, fata de rosu la vechiul model. Noi nuante sunt disponibile si pentru scaune, care au acum un alt design in zonele centrale.
Optional, consola centrala poate veni cu un sistem de navigatie TomTom cu un ecran de 5,8 inch. O alta noutate este indicatorul de schimbare a vitezelor si sistemul audio Bose.
Inginerii Mazda spun ca au recalibrat amortizoarele pentru a reduce zgomotul in interior si pentru a creste confortul.
Am ales pentru test modelul Mazda3 facelift MPS cu motorul de 2,3 litri DISI Turbo 260 CP, care are un pret in Romania de 27.390 euro cu TVA.
Primul contact cu MPS-ul l-am avut intre Rasnov si Poiana Brasov, pana atunci am stat in dreapta si am lasat pe altcineva sa conduca. Diferenta este enorma cand ai comenzile masinii, din dreapta nici nu imi trecea prin cap cat de bine se conduce si ce senzatii iti ofera.
Nu am gasit defecte pentru Mazda3 MPS. Pe soseaua virajata spre Poiana Brasov sta exemplar desi pe jos era putina zapada, poate de 2-3 ori a intervenit sistemul de stabilitate. Am observat ca masina te cam lasa sa iti faci de cap si te corecteaza foarte tarziu, cand te expui unui risc ridicat.
M-am simtit in Mazda3 MPS la fel precum intr-o masina germana premium, rapida si confortabila, un aut