Conceptul strategic Bucureşti 2035, prezentat joi de către specialiştii de la Institutul de Arhitectură, prevede parcaje supraetajate, construirea de noi parcuri (Ferentari, Văcăreşti şi Lacul Morii), extinderea metroului în zonele aglomerate ale Capitalei, centrul Capitalei va deveni exclusiv pietonal, iar clădirile monument istoric vor fi puse în valoare.
Vor fi construite trenuri de mare viteză şi autostrăzi, ce vor facilita legătura între Capitală şi oraşele reşedinţă de judeţ ale ţării, iar pe râurile din vecinătate se vor amenaja mici porturi. ‘Este o decizie politică. Dacă Bucureştiul va rămâne în forma asta şi se va axa pe cooperare, este absolut obligatoriu să colaboreze cu teritoriul său de influenţă limitrof.
Lucrul acesta trebuie să-l înţeleagă lumea politică, pentru că Bucureştiul oferă aproape 30% din PIB-ul României. Este evident că dacă nu vom profita de lucrul acesta, vom pierde din competitivitate şi vom fi eliminaţi de pe piaţa europeană, la un moment dat, pentru că nu putem să ne folosim de această oportunitate, care este statutul de pol regional al Bucureştiului‘, a declarat arhitectul şef al Capitalei, Gheorghe Pătraşcu. În opinia sa, un aeroport în zona de sud a Capitalei ar putea crea această deplasare spre sud a dezvoltării, ‘pentru că, operaţiunea centrul civic din perioada comunistă a lăsat partea de sud a Capitalei într-o subdezvoltare, o lipsă de conectivitate, iar aceste proiecte încearcă să refacă aceste lucruri, fără a crea mari proiecte de axe sau de demolări, ci mici intervenţii care să refacă unitatea zonei centrale la Bucureşti şi a favoriza, într-un fel, deplasarea dezvoltării spre sud’, a explicat Pătraşcu.
Potrivit primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, în 25 de ani, Bucureştiul se va dezvolta echilibrat.’Mă refer la partea de sud, pentru că până acum, dezvoltarea Bucureştiului s-a făcut către Nord.