ProSport a testat în Palma de Mallorca noul Opel Astra GTC, iar concluziile sunt remarcabile pentru împătimiţii maşinilor sport. E un automobil care se adresează în principal bărbaţilor dornici de viteză, putere, design extrem de atrăgător.
Opel continuă să aibă succes cu ultimul model Astra. Nu întâmplător, în Europa e pe locul trei la vânzări în topul automobilelor din gama compactă. Şi nu întâmplător, nemţii au decis să marşeze în continuare pe Astra şi au lansat noul GTC. Noul bolid e spectaculos, emană forţă, băbăţie, atât prin design, cât şi prin motorizare. Şi vechiul GTC a fost apreciat de clienţi, nu degeaba din 2005 până în 2010 s-au vândut peste 400.000 de exemplare. Însă ultimul model are şanse să-şi întreacă predecesorul. În afară de aripa de rechin, mânerele portierelor şi oglinzi, totul e original, nu se mai poate regăsi la nicio maşină în prezent. Şi chiar dacă e în numai trei uşi, faţă de alţi competitori, noul GTC e mult mai spaţios, astfel că, deşi e o maşină sport, în ea intră lejer 5 pasageri.
Maşina care recunoaşte semnele de circulaţie
La invitaţia concernului german, am testat noul Opel GTC pe insula Mallorca. Am condus mai întâi modelul pe motorină, 165 CP, şi apoi cel pe benzină, 180 CP. Deşi sunt adeptul motoarelor diesel, de această dată pot spune că am simţit mai bine maşina pe serpentinele de pe insulă cu modelul 1,6 Turbo.
Interiorul, ca şi la Astra Tourer (care rămâne favorita mea) şi la Astra în 5 uşi e la fel de frumos. Poate mânerele de la uşi, pe interior, ar fi putut fi confecţionate dintr-un plastic mai rezistent, mai dur, în ton cu maşina. Ca bonus pentru cei care vor dori să-şi achiziţioneze un Opel GTC trebuie amintită tehnologia OpelEye. Prin intermediul unei camere video, maşina poate să recunoască acum semnele de circulaţie elementare, să avertizeze şoferul dacă părăseşte banda pe care rulează