BMW a lansat o nouă Serie 3, Mercedes-Benz a venit cu C-Klasse facelift, aşa că Audi a "plusat" cu A4 facelift, pe care a instalat toate noutăţile prezentate anterior pe A5 facelift, dar şi noul A6.
Clasa medie a segmentului premium este una dintre cele mai competitive din piaţă. Nu pentru că ar fi foarte multe modele cum se întâmplă în clasa mică, ci pentru că cei trei constructori germani aruncă în cursă de fiecare dată automobile tot mai performante.
Cursa reînnoirii a fost dată întâi de Mercedes-Benz care a venit cu C-Klasse facelift în prima parte a acestui an, după care a urmat BMW care a anunţat noua Serie 3, iar acum Audi a lansat A4 facelift, la patru ani de la prezentarea noii generaţii.
Cu toate că imaginea lui A4 facelift nu a devenit una revoluţionară, Audi a făcut exact ce trebuia pentru a moderniza stilul limuzinei de clasă medie. Avem faruri redesenate, prize de aer mai ascuţite şi noi proiectoare de ceaţă.
La interior modificările sunt şi mai mari. Acum A4 are un interior aprope identic cu cel al lui A5. Sunt mai puţine butoane decât la modelul lansat în 2007, butonul de volum este amplasat acum pe consola dintre scaune şi are şi funcţie de skip - pentru a trece de schimba melodiile sau posturile de radio.
Primul model testat din gamă a fost cel echipat cu motorul diesel de 2,0 litri şi 170 CP cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Acesta se simte mai puternic şi mai rafinat decât cel de pe generaţia anterioară, iar cutia de viteze este scurtă şi precisă, exact cum te-ai aştepta să fie. Propulsorul dispune de suficient cuplu pentru depăşiri "în scurt" sau acceleraţii puternice pe drumuri de munte, dar şi pentru a asigura o călătorie confortabilă pe autostradă. Mai mult, sistemul Audi Drive Select permite ajustarea setărilor suspensiei, a răspunsului oferite de motor, dar şi direcţie, de la Confort