Lipsa de lichidităţi afectează firmele şi persoanele fizice. Pe lângă soluţiile existente, în România a fost lansat sistemul Turk Barter, unde firmele pot face schimb de mărfuri şi servicii. Sursa: SHUTTERSTOCK
Perioada crizei, când banii lichizi s-au evaporat din piaţă, ne-a făcut pe toţi mai atenţi la cât cheltuim şi pe ce dăm banii.
Iar între companii a apărut neîncrederea că nu-şi vor primi la timp banii pentru marfa livrată sau pentru serviciile prestate, în condiţiile în care creditarea s-a restrâns, iar multe firme au intrat în faliment.
Piaţa a venit cu o soluţie: barterul, adică cineva oferă produse sau servicii şi primeşte altele în schimb, fără a folosi bani. În prezent, la noi există câteva platforme dedicate barterului, România fiind încă departe de dezvoltarea acestui sistem comparativ cu Grecia sau Turcia.
Printre platformele de acest gen putem menţiona Euro Barter Business România (ebb.ro) sau BarterPedia. Iar recent a fost lansat Turk Barter România, reprezentanţa autohtonă a Turk Barter, membru al Uniunii Mondiale Barter.
Cum funcţionează sistemul Barter
"Suntem convinşi că, în foarte scurt timp, societăţile din România, folosind rapid sistemul barter, se vor extinde din punct de vedere economic şi comercial şi îşi vor extinde şi relaţiile comerciale cu ţările din regiune, mai ales cu Turcia. Această reprezentanţă nu include doar România, ci şi toate statele vecine", a declarat Sirri Şimşek, preşedintele Consiliului de Administraţie al Turk Barter.
Barter este un sistem financiar în care mărfurile sau serviciile cumpărate se plătesc cu mărfurile şi serviciile produse. Pentru ca firmele să aibă acces la această platformă trebuie să devină mem bre ale sistemului depunând o cerere de înscriere la sediul Turk Barter România din Otopeni.
Peste un milion de societăţi din întreaga lume folosesc sistemul Barter. O t