- Comentariu - nr. 907 / 9 Decembrie, 2011 Despre contractele si costurile lucrarilor autostrazilor din Romania s-a scris si s-a discutat mult, mai ales despre ritmul de melc in care se munceste si costurile prea mari/kilometru. Aceste discutii interminabile s-au purtat si se poarta, mai ales din punct de vedere politic, si mai putin din al efectului economic, daca contractele si realizarea lucrarilor sunt respectate (cu toate costurile exagerate) intocmai. Revista "Capital” a calculat care este impactul economic al acestor lucrari, daca ele vor fi finalizate la termenele prevazute in contractele aflate in derulare. Cate locuri de munca si bani aduc in economie autostrazile din Romania? "Zeci de mii de locuri de munca, cantitati uriase de ciment, bitum si otel-beton sunt folosite la cei 200 de kilometri de autostrada, care ar putea fi gata anul viitor. Este cunoscut faptul ca, in 2011, au fost parafate contracte in valoare de aproape 2 miliarde de euro pentru constructia de autostrazi, dar putin stiu cat de importante sunt aceste investitii. Cand vine vorba de marile realizari, ne raportam la numarul kilometrilor de autostrada si la banii platiti pentru constructia acestora, fara a ne gandi la impactul avut in economie. Locuri de munca create, mii sau chiar zeci de mii de tone de ciment, otel-beton sau balast sunt folosite la aceste proiecte, ceea ce inseamna o contributie majora a acestui segment in produsul intern brut”, se precizeaza in revista "Capital”. Anca Boagiu, Ministrul Transporturilor arata, recent, ca, pana in anul 2013, vor fi terminati 900 de kilometrii de autostrada, situati pe Coridorul IV Paneuropean. De asemenea, aproximativ 200 de kilometri de autostrada, daca ritmul lucrarilor se va respecta, vor fi gata in 2012, respectiv centura Aradului, cea a Constantei, segmentele Deva-Orastie, CernavodaConstanta, Bucuresti-Ploiesti, un tronson de 18 kilo