Un bărbat din Scânteia audiat joi 8 decembrie în dosarul tragediei feroviare din 2009, a declarat că şoferul microbuzului morţii nu respecta regulile de circulaţie la trecerea la nivel cu calea ferată.
Liviu Coman a declarat, joi 8 decembrie, în faţa judecătorului că Petrişor Apostu, şoferul microbuzului implicat în accidentul de la Scânteia, obişnuia să treacă pe roşu. „Mergeam cu microbuzul, uneori şi de trei ori pe săptămână. Nu primeam bilet, deşi am cerut de mai multe ori. Şoferul trecea pe roşu de fiecare dată, nu stătea la semafor. Noi îi spuneam să oprească, dar el era încăpăţânat. Ne zicea că nu vine trenul sau că e stricat semaforul"., a spus Liviu Coman în faţa judecătorilor.
Un alt martor audiat la termenul de ieri al procesului a declarat că trebuia să meargă cu microbuzul în ziua tragediei, dar s-a răzgândit. „Am făcut naveta cu microbuzul cam jumătate de an. Apostu mă cunoştea şi nu-mi lua bani, fiind şi distanţa mică. Am vrut să mă urc în microbuz chiar la acea ultimă cursă, dar Apostu mi-a spus că mai are de stat 20 de minute. Atunci am decis să merg pe jos", a povestit Ionel Chiriac. Procesul a fost amânat pentru 19 ianuarie 2012.Atunci avocatul administratorilor firmei care deţinea microbuzul va formula o serie de obiecţiuni la expertiza privind starea tehnică a maşinii.
Pe 14 august 2009, un microbuz al firmei Valcris Trans, care transporta pasageri pe ruta Scânteia-Iaşi, a fost lovit în plin de trenul accelerat Iaşi-Braşov. În urma accidentului, 14 persoane, printre care şi şoferul, au decedat. Doar doi pasageri din microbuz au scăpat cu viaţă.Ionel Dumitriu a fost acuzat în luna august 2010 de procurori de nerespectarea regimului transportului rutier public, fals intelectual, fals material în înscrisurile oficiale şi uz de fals.Constantin Scîntei a fost trimis şi el în judecată pentru nerespectarea regimului de transport rutier