Începând de astăzi, 11.12.2011, CFR Călători a schimbat denumirea trenurilor: Intercity rămâne Intercity (IC), personalul se numeşte Regio (R), iar Acceleratul şi Rapidul devin InterRegio (IR). Trenurile Intercity fac legătura între principalele oraşe din ţară şi din Europa, Inter Regio sunt trenurile care opresc în toate oraşele mari, iar Regio sunt acelea care vor circula cu viteze de până la 35km/ oră şi vor opri în toate staţiile şi haltele.
La nume noi şi preţuri noi: tariful la trenurile Intercity şi Regio va fi păstrat, iar pentru cele de tip InterRegio se va practica un tarif intermediar între tariful celor două ranguri de tren Accelerat şi Rapid (cu aproximativ 22% mai puţin decât la Rapid şi cu aproximativ 12% mai mare decât cel de la Accelerat),dar calitatea rămâne neschimbată. Cu ce ne întâmpină “noile” trenuri? Cu aceleasi garnituri uitate de vreme şi pline de mizerie, cu toalete infecte, cu geamuri care nu se închid .
Noul mers al trenurilor rămâne valabil până în decembrie 2011,după noul plan vor circula 70 de trenuri internaţionale, din care 40 InterRegio, 4 Intercity şi 26 Regio, precum şi 1.336 de trenuri în trafic local, 28 fiind Intercity, 198 InterRegio şi 1.110 Regio.
Se promite un timp de călătorie mai scurt, astfel că, dacă în prezent durata de parcurs a unui tren Rapid între Bucureşti Nord-Brasov este de 3 ore şi 45 de minute, în 2012 această se va reduce la 2 ore şi 45 minute la un tren InterRegio.
Biletul de tren va putea fi folosit ca bon fiscal.
Începând de astăzi, 11.12.2011, CFR Călători a schimbat denumirea trenurilor: Intercity rămâne Intercity (IC), personalul se numeşte Regio (R), iar Acceleratul şi Rapidul devin InterRegio (IR). Trenurile Intercity fac legătura între principalele oraşe din ţară şi din Europa, Inter Regio sunt trenurile care opresc în toate oraşele mari, iar Regio sunt