Mărcile japoneze domină topul întocmit de organizaţia germană TÜV (Agenţia de inspecţie tehnică din Germania), în timp ce mărcile franceze se bat pentru ultimele locuri.
Clasamentul a fost întocmit pe baza datelor oferite de 7.253.709 inspecţii tehnice generale din Germania, făcute din vara lui 2010 până în vara acestui an. Cei de la TÜV au ţinut cont doar de defectele care au dus la neacordarea vizei pentru inspecţia tehnică.
Toyota, în top
Autoturismele Toyota se regăsesc printre maşinile cu rata cea mai mică de defecţiuni, atât în topul maşinilor cu vechime de 2-3 ani, cât şi în toate celelate calsamente întocmite până la vechimea de 10-11 ani. Honda şi Mazda au şi ele o prezenţă constantă în Top10. Toyota Prius, care se află pe primul loc la categoria 2-3 ani vechime şi pe locul doi la categoria 4-5 ani, este singurul autoturism hibrid din fruntea clasamentului.
CITEŞTE ŞI
A învăţat de pe canalul TV Discovery să transforme automobile obişnuite în bolizi pentru cursele de viteză
La polul opus se află autoturismele franceze Renault, Peugeot şi Citroën ale căror modele se regăsesc pe ultimele locuri la toate categoriile de vârstă. Mitul maşinilor germane pare să fi apus, întrucât acestea se regăsesc pe la jumătatea clasamentului, cu reprezentanţi atât pe primele, cât şi pe ultimele locuri. O maşină remarcabilă este însă Porsche 911 care s-a clasat pe primul loc la categoriile 6-7 ani vechime, 8-9 ani vechime şi 10-11 ani vechime.
Dacia Logan, criticată de nemţi
Dacia Logan este maşina cu cea mai mare rată de defecţiuni la categoria 2-3 ani vechime, conform datelor TÜV. În comparaţie cu Toyota Prius la care doar două maşini din o sută pot avea defecţiuni majore după 2-3 ani, la Logan procentul este de şase ori mai mare. Asta înseamnă că din o sută de Dacii, cu un rulaj mediu de 52.000 de km,