Sectorul universitatilor din Romania nu este unul foarte "bagat in seama" de jucatorii din piata de software locala. Dezvoltatorul de profil Red Point a speculat acest lucru, atacand aceasta piata inca din 2005. DailyBusiness.ro a stat de vorba cu CEO-ul companiei, Razvan Gidei (foto), despre activitatea companiei pe zona educationala si despre piata locala de software.
Compania a ales sa intre pe piata universitatilor intrucat nimeni nu parea interesat de acest segment.
"Noi am fost oarecum pionieri pe zona asta. Parea ca nimeni nu e interesat de zona educatiei, deoarece companiilor li se parea ca nu sunt bani aici, ca nu e o piata apetisanta", spune seful Red Point.
Totusi, compania a beneficiat si de o oportunitate legislativa, intrucat un act normativ emis in 2005 impunea universitatilor sa isi gestioneze activitatea printr-un sistem informatic.
Gidei spune ca universitatile, chiar si cele de stat, functioneaza la fel ca o societate comerciala, iar deciziile se iau ca intr-o companie privata.
Compania a furnizat pana in prezent servicii software pentru 25 de universitati, si spera sa isi adauge inca 10-15 la anul, pentru care sa ofere solutii in cloud, de tip Software as a Service (cu plata lunara).
In prezent, 50% din cifra de afaceri a companiei este generata de segmentul educational.
Cota de piata a companiei pe zona universitatilor se ridica la 40%, potrivit sefului Red Point, insa sunt inca foarte multe universitati care "au solutii facute pe genunchi".
"Sunt foarte putini care au cumparat alte solutii. Restul si-au facut ei ceva intern", spune Gidei, precizand ca universitatile medii si mici au in general "o solutie interna facuta de acele Centre de Calcul locale, unde sunt oameni buni, dar nu au acces la tehologiile noi".
Red Point planuieste sa atace aceste