Noul Mers al Trenurilor, care intra in vigoare duminica si este valabil pana in 8 decembrie 2012, schimba rangurile trenurilor de calatori in Intercity (IC), InterRegio (IR) si Regio (R), pe unele magistrale fiind redusa durata calatoriei. In noul plan de mers 2011-2012 vor circula 70 de trenuri internationale, din care 40 InterRegio, patru Intercity si 26 Regio, precum si 1.336 de trenuri in trafic local, 28 fiind Intercity, 198 InterRegio si 1.110 Regio, se arata intr-un comunicat de miercuri al CFR Calatori. Duratele de parcurs ale trenurilor de rang superior pe magistralele 200 Brasov-Curtici si 300 Bucuresti-Oradea vor fi reduse, pentru finalizarea lucrarilor de reabilitare a infrastructurii feroviare de pe Valea Prahovei. Astfel, daca in prezent durata de parcurs a unui tren Rapid in relatia Bucuresti Nord-Brasov este de trei ore si 45 de minute, in 2012 aceasta se va reduce la doua ore si 45 minute la un tren InterRegio. De asemenea, din 11 decembrie vor fi noi legaturi directe cu trenuri InterRegio, intre Bucuresti si Bistrita, Bucuresti si Targu Mures, Bucuresti si Sibiu, Craiova si Brasov, Brasov si Sibiu, Bucuresti si Timisoara, Satu Mare si Constanta, Constanta si Brasov. Tariful la trenurile Intercity si Regio (fostele trenuri Personal) va fi pastrat, iar pentru cele de tip InterRegio se va practica un tarif intermediar intre tariful celor doua ranguri de tren Accelerat si Rapid (cu aproximativ 22 la suta mai putin decat la Rapid si cu aproximativ 12 la suta mai mare decat cel de la Accelerat). Prin tariful pentru InterRegio, abonamentele emise la trenurile Rapid vor scadea cu o suma intre 40 si 140 de lei pe abonament, iar cele de la trenurile Accelerat vor creste in medie cu 10 lei pe abonament. Totodata, va fi aplicat un "procent de fidelitate", care va mentine un tarif convenabil la calatoria cu mai multe trenuri apartinand CFR Calatori. Astfel, este