Autoritatea de Concurenţă de la Paris a amendat cu 361 de milioane de euro companiile Procter&Gamble, Henkel şi Colgate-Palmolive.
Ani de zile, marii producători de detergenţi s-au înţeles asupra preţurilor aplicate produselor vândute pe piaţa franceză, ignorând regulile de concurenţă şi păgubind distribuitorii şi consumatorii. Este vorba despre Unilever, Procter&Gamble, Henkel şi Colgate-Palmolive, a căror înţelegere a durat şapte ani, între 1997 şi 2004, cu o scurtă pauză de câteva luni între octombrie 1998 şi noiembrie 1999.
La finele săptămânii trecute, Autoritatea de Concurenţă din Franţa a anunţat că a sancţionat înţelegerea celor patru mari producători de detergenţi, trei dintre ei primind o amendă cumulată de 361,3 milioane de euro.Pentru că Unilever a denunţat înţelegerea, grupul anglo-olandez a fost scutit pe deplin de amenzi şi a beneficiat de clauza de clemenţă, potrivit lui Bruno Lasserre, preşedintele Autorităţii. Altfel, ar fi suportat o amendă de 248,5 milioane de euro.
Şi ceilalţi trei producători au beneficiat de o reducere a sancţiunii, în funcţie de majorarea aplicată preţurilor produselor şi de ordinea în care au prezentat cererea lor pentru clemenţă. Amenda s-a ridicat la 92,3 milioane de euro pentru Henkel, respectiv 233,6 milioane de euro pentru Procter&Gamble şi 35,4 milioane de euro pentru Colgate-Palmolive. Aceste sume reprezintă însă o reducere cu 25% pentru Henkel, 20% pentru Procter&Gamble şi 15% pentru Colgate-Palmolive.
Înţelegerea avută de cei patru mari producători pe parcursul a şapte ani a afectat vânzările unor produse precum Ariel, Skip, Cat, Persil, Dash, Omo, Super Cross, Gama şi X Tra. Autoritatea de Concurenţă din Franţa nu a putut însă să stabilească prejudiciul adus consumatorilor. Producătorii de detergenţi au la dispoziţie o lună de la primirea notificării pentru a face recurs la Curtea de Ap