În perioada sărbătorilor de iarnă, vânzările retailerilor cresc, iar în cazul celor care activează în sectorul jucăriilor ele pot chiar să se dubleze faţă de cele înregistrate într-o lună obişnuită.
În momentul de faţă, în România piaţa de jucării este estimată la valoarea de 80 de milioane de euro, potrivit jucătorilor din domeniu. La nivel mondial însă, vânzările au ajuns la 62 de miliarde de euro, în 2010.
Cele mai căutate jucării din România
În topul celor mai căutate jucării, în acest sezon, se află păpuşile, maşinuţele, roboţii şi jucăriile creativ educative, conform reprezentanţuilor lanţului de magazine Diverta.
"Am observat o cerere ridicată pentru produse cu licenţă Disney, motiv pentru care am amenajat un concept special Disney unde se regăsesc toate licenţele acestui brand. Credem că asta va înlesni căutarile şi alegerea acestor produse", a declarat pentru gândul Flaviu Pastoru, director de marketing al Diverta.
La rândul lor, reprezentanţii Noriel mizează pe păpuşi şi pe jucării interactive. Astfel, laptopurile care le vorbesc copiilor în patru limbi şi le pun la dispoziţie acestora exerciţii lingvistice şi artimetice, păpuşile care trebuie hrănite pentru a "creşte" şi OZN-uri zburătoare care se manevrează, fără telecomandă, prin mişcări ale mâinilor sunt în topul dorinţelor de Crăciun.
Papuşile cum ar fi Albă ca Zăpada, alături de cei şapte pitici, prinţesele din lumea Disney şi diferitele accesorii disponibile pentru acestea sunt cele mai căutate în sezon, potrivit reprezentanţilor companiei Simba Toys.
"În această perioadă se caută jucariile mai mari, puţin mai scumpe, care să aibă eventual şi funcţiuni luminoase şi sonore", a declarat pentru gândul Dana Csinos, administratorul acestei companii.
Topul celor mai scumpe jucării de pe piaţă
1. Playmobil - Castelul cavalerilor - preţ 804,90 lei