Un manager care îşi doreşte să maximizeze profitul companiei şi să fie un mentor pentru angajaţii săi trebuie să fie atent în ce mod subconştientul afectează creierul în procesul de luare a deciziilor în afaceri, susţine Srini Pillay, profesor în cadrul Harvard Medical School şi CEO al companiei NeuroBusiness Group.
Prezent la Bucureşti pentru a susţine o prelegere pe tema leadershipului în cadrul evenimentului de lansare a CEO Clubs Romania, Srini Pillay spune că, în rezolvarea problemelor, împachetarea cuvintelor într-un asemenea mod încât vor avea un înţeles diferit, atât pentru oameni, cât şi pentru creier, va fi benefică pentru procesul de luare a deciziilor şi, implicit, pentru companie.
„Când un executiv de top susţine în faţa unei probleme că nu există nici o cale de soluţionare şi că nu poate face nimic pentru a creşte profitul, atunci creierul va spune: «Mulţumesc! Noapte bună! Voi merge la culcare!». Dar, dacă îţi spui că ţi-ar plăcea să găseşti o soluţie, chiar dacă nu ştii cum o vei găsi, creierul va începe să funcţioneze din nou şi îşi va «activa radarul» pentru găsirea în subconştient a unor chei de rezolvare", explică profesorul Pillay. „Mai mult, studiile au arătat că dacă o simplă propoziţie precum «Nu ştiu să fac profit» o treci la afirmativ, în «Am nevoie să găsesc o soluţie», vei creşte activitatea creierului. Aceasta este una dintre numeroasele tehnici utile pentru crearea acestui efect, respectiv să încerci să spui acelaşi lucru, dar într-un alt fel", completează expertul în ştiinţa cognitivă şi studiul creierului uman aplicat la domeniul de business.
În plus, profesorul de la Harvard Medical School le recomandă managerilor să se bazeze inclusiv pe emoţii în luarea deciziilor, pentru că un sistem raţional ar putea cauza profitabilităţii afacerii. „Centrul emoţional al creierului este direct conectat cu modul în care luă