Sorana Georgia este singura romanca CEO din top 10 retaileri FMCG moderni prezenti pe piata romaneasca. Brasoveanca vorbeste intr-un interviu acordat Wall-Street.ro despre inceputurile carierei sale in retail si planurile de a extinde reteaua de supermarketuri pe care o conduce – Billa Romania.
Cand a venit Revolutia, Sorana Georgia (foto) era inginer stagiar la Hidromecanica, in Brasov, orasul natal. Evenimentele se succedau cu rapiditate, asa ca a trebuit sa decida daca ramane la stat ori va merge pe cont propriu. A ales ultima varianta si, impreuna cu familia, a deschis o firma care importa si distribuia echipamente de masura si control. Societatea exista si acum, insa Georgia a renuntat la antreprenoriat inca din 1997 pentru a se angaja ca director al magazinului Metro din Brasov.
De atunci si pana acum, Georgia a facut business in stil nemtesc. A lucrat 11 ani pentru grupul german Metro, atat in Romania, cat si in Polonia. Timp de doi ani si jumatate (2005-2006 si ianuarie 2007-mai 2008), ea a activat in cadrul Real, parte a grupului Metro, in Polonia.
„Polonia fost o experienta profesionala care m-a scos din contextul confortabil al casei si m-a pus intr-un context in care a trebuit sa dau tot ce e mai bun din mine”, spune CEO-ul Billa Romania.
In acea perioada, Georgia a facut naveta Romania-Polonia de doua ori pe luna. Ajungea la Brasov vineri spre sambata noaptea, la 1, iar ca sa ajunga inapoi in Polonia, pleca din Brasov duminica, la 2 noaptea, povesteste Georgia.
In primavara aceasta, dupa o scurta “escapada” in domeniul consultantei (pentru franciza de magazine Spar) si mai apoi in lumea parfumurilor, ca director general al Marionnaud Perfumeries, Georgia a fost recrutata de nemtii de la Rewe, care i-au dat pe mana reteaua de supermarketuri Billa din Romania. Anterior, Billa Romania fusese coordonata de CEO-ul Billa Bul