Ministerul Transporturilor a semnat cu firma italiană Impressa Pizzarotti un contract de 176,2 milioane de euro pentru reabilitarea a 35,4 kilometri de cale ferată din judeţele Alba şi Hunedoara, în timp ce firma gălăţeană Arcada Company, controlată de oamenii de afaceri Spiru Mantu şi Mihai Humă, a primit două contracte de reabilitare a gărilor din Brăila şi Vaslui, pentru 12,6 milioane de euro.
La finalul săptămânii trecute au mai fost semnate alte trei contracte pentru refacerea gărilor din Piatra-Neamţ, Sfântu Gheorghe şi Piteşti, costul acestor lucrări ridicându-se la 22 de milioane de euro, dar şi un contract de reabilitare a tunelurilor din zonele Braşov şi Timişoara, pentru aproape 5 mil. euro.
Semnarea acestor contracte vine în contextul în care calea ferată, "copilul nedorit de la Transporturi", aşa cum l-a numit ministrul Anca Boagiu, va beneficia anul viitor de un buget de investiţii mai mare, de circa 990 mil. euro.
Pizzarotti, care a câştigat cel mai important contract, de 176 mil. euro, pentru reabilitarea a 35,4 km de cale ferată pe ruta Coşlariu - Simeria, este una dintre firmele care au câştigat contracte importante în infrastructura rutieră, un exemplu în acest sens fiind construcţia tronsonului de autostradă Bucureşti - Moara Vlăsiei, cu o lungime de 19,5 km, construit în consorţiu cu firma italienească Tirena Scavi.
Pe de altă parte, Arcada Company a participat la o serie de reabilitări de căi ferate sau infrastructură rutieră, printre care şi reabilitarea podului şi a viaductelor peste canalul navigabil de la Cernavodă.
Arcada Company a fost anul trecut una dintre cele mai profitabile companii locale, cu un profit net de circa 9,5 mil. euro, în condiţiile în care afacerile s-au ridicat la aproape 37 mil. euro, potrivit calculelor ZF pe baza informaţiilor de la Ministerul de Finanţe.