În ciuda crizei, Jocurile Olimpice, Campionatul European de Fotbal, alegerile din SUA şi din alte ţări, precum şi relansarea Japoniei vor avea un impact pozitiv asupra pieţei
ZenithOptimedia estimează că investiţiile globale în publicitate vor creşte cu 4,7% în 2012, la 486 miliarde dolari
În Europa Centrală şi de Est se estimează o creştere de 8%
Evenimentele cere au loc la fiecare patru ani, precum Jocurile Olimpice, Campionatul European de Fotbal, alegerile din Statele Unite şi din alte ţări vor ajuta la creşterea pieţei globale de publicitate în 2012, în ciuda dificultăţilor economice, potrivit unei analize realizate de ZenithOptimedia.
Agenţia estimează un nivel global al investiţiilor în publicitate de 464 miliarde dolari la sfârşitul anului, cu 3,5% mai mare decât în 2010, pentru a creşte apoi până la sfârşitul lui 2012 la 486 miliarde dolari - o creştere de 4,7% faţă de 2011 - în ciuda situaţiei economice din Europa şi a temerilor legate de criza datoriilor care ar putea deveni mai gravă. Pentru anii următori se estimează o creştere de 5,2% în 2013 şi 5,8% în 2014.
Fără acest stimul, creşterea ar fi de doar 3,1%
"Această accelerare a creşterii investiţiilor globale este rezultatul evenimentelor ce au loc la patru ani şi al recuperării Japoniei după efectele cutremurului din martie. La fiecare patru ani, Olimpiada de Vară, Campionatul European de Fotbal, alegerile prezidenţiale din SUA dar şi din alte ţări, precum România, conduc cert către o creştere a pieţei globale. De această dată ne aşteptăm ca evenimentele menţionate, împreună cu relansarea Japoniei (unde investiţiile în media şi publicitate au fost serios afectate pentru câteva săptămâni în urma cutremurului şi a tsunami-ului devastator care a urmat) să aducă în 2012 un plus de 7 miliarde dolari în total investiţii publicitare", au declarat repezent