Criză sau nu, românii cumpără haine. Creşterile se vor vedea şi atunci când se va trage linie pentru 2011, an care a fost văzut doar de unii dintre români ca unul de austeritate, în timp ce alţii nu s-au abţinut de la a cumpăra haine, încălţăminte sau accesorii.
Nu a mers însă la fel de bine pentru toată lumea. Unii retaileri au fost nevoiţi să plece de pe piaţa românească, să închidă magazine sau să se rebranduiască. Alţii au intrat în România, şi încă cu fast.
Esprit, eşec pe toate fronturile
Esprit este una dintre mărcile care vor părăsi definitiv piaţa românească. Nu numai că AAV Group a închis deja cele trei magazine pe care le deţinea în România în Plaza România, Bucureşti Mall şi Băneasa Shopping City. Mai mult decât atât, marca nu va mai fi disponibilă pe piaţa autohtonă. AAV Group deţinea franciza pentru Esprit, Springfield şi Women's Secret şi a avut în 2010 afaceri de 1,78 milioane de euro. O scădere spectaculoasă faţă de 2009, când cifra de afaceri se ridica la 7,3 milioane de euro, ceea ce justifică decizia managerilor de a părăsi piaţa românească.
Lee Cooper: „Adio, dar rămân cu tine"
Dacă în urmă cu 10-15 ani, toţi tinerii îşi doreau jeanşi Lee Cooper, în 2008 compania LCR Jeans, care deţinea licenţa pentru această marcă în România, a intrat în insolvenţă, având datorii foarte mari.
Jumătate dintre magazinele Lee Cooper au fost închise în urma procesului de insolvenţă, însă marca va rămâne în România prin intermediul Kenvelo, care a preluat franciza.
Cinci magazine au fost deschise în Bucureşti, două în Constanţa şi unul în Oradea. Alte zece magazine urmează să fie deschise anul viitor, iar reţeaua va ajunge la 30 de unităţi la finalul anului 2013.
În 2008, când compania a intrat în procedura de insolvenţă, Lee Cooper avea o cifră de afaceri de aproape 11 milioane de euro, însă datoriile se ridicau la pest