Deşi anunţă tarife mai mici decât cele practicate pe piaţă, independenţii vor să pornească aparatul de taxat din momentul primirii comenzii.
Nemulţumiţi de condiţiile oferite de firmele de taximetrie, taximetriştii din Bucureşti şi-au înfiinţat un dispecerat independent, a anunţat ieri Uniunea Naţională a Conducătorilor Auto Liber-Profesionişti (UNCAL).
Preţurile pe kilometru sunt mai mici decât cele existente acum pe piaţă. Adică 1,27 lei în loc de 1,39, cât au majoritatea firmelor de taximetrie. „Tariful trebuie să ne permită să intrăm pe piaţă, să fim acceptaţi de clienţi. Nivelul e sub tariful firmelor de renume", a explicat Dicu Dumitru.
Doar că aparatul de taxat va porni în momentul confirmării comenzii de către client. Acest lucru înseamnă că un client va scoate bani din buzunar atât pentru cursa propriu-zisă, cât şi pentru distanţa la care se afla taxiul în momentul în care a primit comanda. “Nu mi se pare corect să mă încaseze din locul în care se află taximetristul când aceptă comanda! Dacă e la 10 kilometri şi eu trebuie să plătesc distanţa asta până în locul unde vine să mă ia? E aiurea!”, a spus bucureşteanca Dana Boncea, clientă frecventă a firmelor de taximetrie.
Adrian Mitran, şofer de taxi la una dintre firmele din Capitală, spune că acest sistem nu e unul corect faţă de client. “Nu cred că o să meargă pentru că nu poţi obliga pe cineva să plătească drumul pe care îl face taximetristul”, a spus Mitran.
Inapoi, în vremea lui Ceauşescu
În opinia preşedintelui UNCAL, metoda de încasare la confirmarea apelului se practica pe timpul lui Ceauşescu. “În momentul în care comandai taxiul, dispeceratul îţi spunea zona de unde vine şi spuneai dacă îl primeşti sau nu”, a explicat el. Dumitru consideră că, în final, clientul va plăti la fel de mult ca şi în sistemul practicat acum.
Un alt taximetrist, Nicolae