"O lungă poveste cu multe noduri – Fluxus în Germania 1962-1994“ este titlul expoziţiei deschise la MNAC până la sfârşitul lunii ianuarie. Creaţie a Institutului pentru Relaţii cu Străinătatea (Ifa), expoziţia, organizată de Ambasada Germaniei la Bucureşti şi de Goethe-Institut Bucureşti în cooperare cu MNAC, prezintă opere ale celor mai importanţi artişti ai curentului Fluxus, ale cărei origini pleacă din New York dar care îşi găseşte propriul teren de expresie în Germania anului 1962, adevărat epicentru şi teren de joacă al unor renumiţi artişti ai acestei mişcări precum Joseph Beuys, Wolf Vostell sau Dieter Roth.
"O lungă poveste cu multe noduri – Fluxus în Germania 1962-1994“ este titlul expoziţiei deschise la MNAC până la sfârşitul lunii ianuarie. Creaţie a Institutului pentru Relaţii cu Străinătatea (Ifa), expoziţia, organizată de Ambasada Germaniei la Bucureşti şi de Goethe-Institut Bucureşti în cooperare cu MNAC, prezintă opere ale celor mai importanţi artişti ai curentului Fluxus, ale cărei origini pleacă din New York dar care îşi găseşte propriul teren de expresie în Germania anului 1962, adevărat epicentru şi teren de joacă al unor renumiţi artişti ai acestei mişcări precum Joseph Beuys, Wolf Vostell sau Dieter Roth.
Curentul a luat naştere mai întâi din redescoperirea şi perfecţionarea dadaismului şi este considerat a fi una dintre cele mai radicale şi experimentale mişcări culturale ale secolului 20. Fluxus încearcă să anuleze contrastul dintre arta perenă şi viaţa trecătoare şi tematizează însăşi vremelnicia artei în sine.
Wolf Vostell, unul dintre pionierii mişcării Fluxus a rezumat chintesenţa acesteia astfel: „Arta este viaţă. Viaţa este artă“. Expoziţia a fost prezentată deja, printre altele, la New Delhi şi Ankara şi cuprinde 311 de exponate, 140 de fotografii, numeroase cărţi dar şi filme şi documente sonore ale artiştilor