La Paris, s-ar spune că nu se simte criza. Dacă ar fi să ne luăm după agitaţia din magazine şi de pe stradă cam aceasta ar fi concluzia. Crăciunul şi Anul Nou sunt acum principala preocupare a francezilor. Atracţiile de Crăciun sunt parcă mai numeroase ca niciodată, pieţele de Crăciun la fel, spectacolele destinate să-i amuze pe parizieni şi pe turişti se numără cu sutele...
La Paris, s-ar spune că nu se simte criza. Dacă ar fi să ne luăm după agitaţia din magazine şi de pe stradă cam aceasta ar fi concluzia. Crăciunul şi Anul Nou sunt acum principala preocupare a francezilor. Atracţiile de Crăciun sunt parcă mai numeroase ca niciodată, pieţele de Crăciun la fel, spectacolele destinate să-i amuze pe parizieni şi pe turişti se numără cu sutele...
Matei Vişniec:
Câteva modificări de atitudine sunt semnalate însă de experţii care observă comportamentul consumatorilor. Aceştia din urmă nu se grăbesc cu scoaterea bănuţului din buzunar şi vizitează mai multe magazine înainte de a decide să treacă la fapte. Nu întâmplător, probabil, anunţurile publicitare sunt şi ele mai numeroase decât oricând, iar agenţia France Presse constată că niciodată nu s-au mai văzut în perioada de dinaintea Crăciunului atâtea reduceri de preţuri.
Printre veştile bune care au „căzut” în ultimul timp este aceea că a nins la munte. Vacanţele de iarnă se anunţă deci reuşite pentru sutele de mii de francezi care se duc să schieze, iar sectorul turistic este optimist. Această zăpadă care a venit la „rendez-vous” în luna decembrie îi reconfortează deci pe profesioniştii din domeniul sporturilor de iarnă, pentru că luna noiembrie a fost o catastrofă: de 50 de ani, Franţa nu a avut o lună noiembrie cu atât de puţina zăpadă în Alpi şi în Pririnei, spun specialiştii.
Cât se poate de mulţumiţi sunt şi cei care lucrează în sectorul jucăriilor pentru copii. Natalitatea în F