Dacă numărul abonaţilor la telefonia fixă a crescut cu 3,6% în prima jumătate a anului 2011, traficul de voce realizat de utilizatorii finali prin intermediul reţelelor de telefonie fixă a înregistrat o scădere cu 6,7%, până la 3,2 miliarde minute, potrivit raportului semestrial al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). Sursa: NorthFoto
Potrivit ANCOM, numărul abonaţilor la telefonia fixă a crescut după trei semestre consecutive de scădere, depăşind din nou pragul de 4 milioane. Și numărul de linii de acces a crescut în primul semestru cu 4,1%, ajungând la 4,89 milioane.
Raportul arată că rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de locuitori (calculată ca raport între numărul total de linii de acces şi numărul de locuitori ai României) a ajuns la 22,8%, în timp ce rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de gospodării (calculată ca raport între numărul de linii de acces furnizate persoanelor fizice şi numărul de gospodării din România) a crescut la 52,2%.
Apeluri de câte 3 minute şi 2 secunde
Din cele 4,89 de milioane de linii de acces la telefonia fixă, 3,82 milioane sunt instalate abonaţilor persoane fizice, în timp ce 1,07 milioane de linii de acces sunt instalate la abonaţi persoane juridice.
ANCOM precizează că o linie de acces este aşa numitul ”post telefonic”. Un singur abonat poate avea instalate mai multe linii de acces, fiecare cu numărul său de telefon.
Potrivit raportului, volumul de trafic realizat de către utilizatorii finali prin intermediul reţelelor publice fixe de telefonie a înregistrat o scădere de 6,7%, ajungând la 3,2 miliarde minute.Volumul total de trafic de voce în reţelele publice a fost realizat în proporţie de 72% de către persoane fizice şi în proporţie de 28% de persoane juridice.
A scăzut atât traficul de voce în