Începând de luni CFR Călători a adoptat metodologia UE de clasificare a trenurilor, Personalul, Acceleratul şi Rapidul fiind înlocuite de Regio şi Interregio.
Site-ul oficial al companiei de stat, pe care poate fi consultat Mersul Trenurilor, a continuat să afişeze erori la încărcare până la finalul zilei, fiind vorba despre "actualizarea bazei de date", după cum explică oficialii companiei.
În ceea ce priveşte tarifele, la trenurile de tip Regio şi Intercity acestea au rămas la acelaşi nivel stabilit în august, când CFR Călători a scumpit biletele cu 18%. Cum trenurile de tip Accelerat şi cele de tip Rapid au fost reunite sub o singură clasificare, Interregio, planul tarifar impus de compania de stat a fost "undeva între cele două".
"La Interregio tarifele sunt cu 12% peste cele practicate până acum în cazul Acceleratelor şi cu 22% sub cele practicate în cazul trenurilor de tip Rapid. Au apărut unele neînţelegeri. O persoană, de exemplu, a reclamat faptul că o anumită cursă Interregio este acum mai scumpă. Aşa este, dar asta pentru că înainte mergea cu Acceleratul. Persoanele care au mers până acum, pe aceeaşi cursă, cu Rapidul, vor observa că biletul este mai ieftin", a declarat pentru gândul Adrian Vlaicu, consilier al directorului general al CFR Călători.
Rutele pe care timpul efectiv de mers s-a scurtat, conform noului Mers al Trenurilor
Unirea celor două tipuri de trenuri, laolaltă cu recalcularea timpilor de staţionarea în gări dar şi a ridicării anumitor interdicţii de pe traseu de către CFR SA, compania care gestionează infrastructura de cale ferată din România, a dus la diminuarea timpului efectiv de mers pe mai multe rute, anunţă CFR Călători.
Astfel, în cazul trenurilor de tip Intercity şi Interregio pe ruta Bucureşti-Oradea durata călătoriei a scăzut cu până la două ore, pe Bucureşti-Arad cu până la 30 de minute iar pe