În primul semestru, numărul liniilor de telefonie fixă a ajuns la aproape 5 milioane, cu 4,1 la sută mai mult decât în primul semestru din 2010
Traficul de voce a înregistrat o scădere de 6,7%, ajungând la 3,2 miliarde minute
În medie, un român a vorbit câte 3 minute şi 2 secunde la fiecare apel iniţiat, cu 0,7 la sută mai puţin decât în perioada similară a anului trecut
Pachetele promoţionale oferite de operatorii de telecomunicaţii i-au determinat pe români să-şi instaleze mai multe aparate de telefonie fixă, chiar dacă acestea sunt folosite mai puţin decât anul trecut.
Potrivit raportului pe primul semestru furnizat ieri de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) în baza datelor primite de la cei 51 de furnizori activi pe piaţa cu amănuntul, în prima jumătate a anului traficul şi durata medie a unui apel au scăzut, dar au crescut numărul de linii de acces, numărul de abonaţi şi rata de penetrare a telefoniei fixe.
Astfel, numărul de linii de acces a crescut în primele şase luni ale anului 2011 cu 4,1%, ajungând la 4,89 milioane. În ceea ce priveşte numărul de abonaţi, prima jumătate a anului 2011 a fost marcată de o creştere de 3,6%, după trei semestre consecutive de scădere numărul total al abonaţilor depăşind din nou pragul de 4 milioane. O linie de acces este aşa-numitul "post telefonic", în timp ce un abonat este persoana fizică sau juridică ce a încheiat un contract cu furnizorul de servicii. Un singur abonat poate avea instalate mai multe linii de acces, fiecare cu numărul său de telefon.
3,82 milioane de linii telefonice aparţin persoanelor fizice şi doar 1 milion persoanelor juridice
Rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de locuitori (calculată ca raport între numărul total de linii de acces şi numărul de locuitori ai României) a ajuns la 22,8%, în timp