Majoritatea acestor apeluri sunt date de copii, tineri şi persoane cu probleme psihice, de pe cartele pre-pay.
Pe parcursul anului 2011, Numărul Unic de Urgenţe 112 a fost apelat de 506.081 cetăţeni (cam tot atât este cifra locuitorilor judeţului), însă, 74,68% dintre apeluri au fost false, adică 377.957 dintre ele. După cum susţine Dănuţ Popescu, şeful Direcţiei Apel Unic de Urgenţă 112 din cadrul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, majoritatea apelurilor false şi abuzive sunt date de copii, tineri şi persoane cu probleme psihice, iar majoritatea lor sunt realizate de pe telefoane cu cartele pre-pay. În clasamentul naţional al apelurilor false, judeţul Braşov se află pe locul 20, media naţională a acestora fiind de 72,08%.
„În momentul în care cineva sună la 112, sunt mobilizate instituţii precum Poliţia, Jandarmeria, SMURD sau ISU. De aceea, este de dorit ca apelurile să fie făcute doar atunci când este absolut necesar, având în vedere că dacă se blochează sistemul cu solicitări nefondate, oamenii care au cu adevărat probleme şi au nevoie de ajutor sunt puşi în dificultate”, a precizat şi vicepreşedintele CJ, Ion Ochi. Majoritatea acestor apeluri sunt date de copii, tineri şi persoane cu probleme psihice, de pe cartele pre-pay.
Pe parcursul anului 2011, Numărul Unic de Urgenţe 112 a fost apelat de 506.081 cetăţeni (cam tot atât este cifra locuitorilor judeţului), însă, 74,68% dintre apeluri au fost false, adică 377.957 dintre ele. După cum susţine Dănuţ Popescu, şeful Direcţiei Apel Unic de Urgenţă 112 din cadrul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, majoritatea apelurilor false şi abuzive sunt date de copii, tineri şi persoane cu probleme psihice, iar majoritatea lor sunt realizate de pe telefoane cu cartele pre-pay. În clasamentul naţional al apelurilor false, judeţul Braşov se află pe locul 20, media naţională a acestora f